2011. március 24., csütörtök

Hosszú csönd

... vagy legalábbis pár napra befogtam a csőrömet. A Norbizástól egyre jobban hajlok, de a görnyedt gépelést hanyagoltam kicsinyég.
No, nem, mintha a beltéri egységem kínzását nem asztal mellett folytattam volna. Az újabbik, ami tavaly a kondenzátorcserétől újra életre kelt, ismét befordult magába. Satl felirat az elején, és semmi több.
Illetve a téli hó és egyéb szelek igazítottak a tükrön is, azért is mászni kellett az erkély betonkorlátjára. Akkor már kiderült, hogy a tartó konzolja a fejnek is konyul. Oda is szabtam vaslemezből egy hosszú alátétet, és most is elhatároztam, alakítok a konzolon, hogy a beállításnál a taposás-tángálás-ráncigálás helyett valami tekerentyűvel lehessen rögzítés előtt irányba fordítani szegénykét.
A pákámról is kiderült, hogy a hegyem megadta magát. Sebaj, ez egy középkategóriás darab, biztosan lesz hozzá akár a szomszéd boltban is.
Meg ahogy azt Móricka elképzelte. A Rákos patakon is túl leltem a legközelebbi boltot, de hiába karikáztam át Budapest szépséges belvárosán, a rendelési számmal, cikkszámmal lyukra futottam. Nem arról tájékoztatott az e-mail, hogy van, hanem arról, hogy megkapták a megrendelésem.
Viszont jót bicajoztam, és lekapott a napfény az arcomon.
Hatalmas hírességekkel találkoztam az utcán. Pl. a Békát ismertem fel. Tényleg meg is kérdezem e-mailben, valóban őt láttam-e vagy csak hasonmását.
A másik ilyen számomra híres valaki Dávid Gyula, akinek a Polaris Csillagvizsgáló honlapjáról letölthető előadásait szerettem meg. Ha nem telefonált volna éppen, levetkőztem volna szégyenlősségem, és megkérdeztem volna, lesz-e folytatása, vagy van-e újabb máshol letölthető változat. Így viszont tovább suhantam a jó időnek örvendő emberek között.
Közben utána néztem. Most lesz új.

"2011. ápr. 6., szerda
19:00 Ikrek és paradoxonok (Dávid Gyula) (180 perc)
Sorozat: Kozmofizika 2011 - Relativitáselmélet és kozmológia
      (tér és idő  a speciális relativitáselméletben)
- axiómák és paradoxonok
- Einstein a bombán, a gonosz bakter és a kövér rab paradoxona
- mikor és mitől fiatalodik az űrutazó ikertestvér? (élő adás)

A Thököli úton beálltam egy Hajtás Pajtás kerékpáros futár mögé, és felvettem a ritmusát. Nem volt nagyon nehéz, de kimelegedtem tőle. Amikor ő jobbra el, akkor a kereszteződésben én majdnem aszfaltot fogtam, akkora kátyút kaptam.  Rég volt ilyen élményem. Ha nem lazán fogom a kormányt, hanem kezdő módjára véresre kapaszkodom magam, biztosan feltörlöm a követ. De hát ez a belváros szépsége.
Mit tettem még?
Csináltam video monitort a DVD-hez. Ha Béla a lenti lakásban tévét néz, akkor itt fenn is jó látni, mikor van vége a műsornak. De minek menjen a nagy tévé. Lekaptam a VL100-ast a polcról, és kapott egy BNC aljzatot. Először nem akartam átalakítani, de nem fértem el sehogy benne. Kikaptam tehát a csatornaváltót. Leválasztottam a demodulátor diódától a video fokozatot, s még kellett némi osztó is, és azóta kb. 10W többletfogyasztás van csak, bár még nem mértem.
Először mindenféle bonyolult illesztő fokozaton járattam az agyam, aztán rájöttem, hogy sok értelme nincs. Pici a képcső, fekete-fehér. A részletgazdagságra sincs szükség. A DVD menürendszere olvasható.
A következő fejlesztés még egy dobozka lesz. Hogy kapcsolóval lehessen választani műsorforrást, ne legyen muszáj vezetékekkel vacakolni állandóan.
Nufinak találtam megint Hamvas Béla könyvet. Illetve a kiadónál elérhető kedvezményt beváltottam egy Hamvas Béla esszére. Az Eksztázis-ra.  Tegnap és ma ebéd után fel is olvastam neki.
Vissza nem tudnám mondani, mit is olvastam, de jól hangsúlyozható szöveg volt a korábbiakhoz képest.
Logikája is van. Nufi meg is jegyezte, hogy minél joban megismerem, annál jobban ellenkezem az írójával.
Nyert.
A tudomány nekem nem egy befejezett szörny, hanem egy gyűjtőfogalom. Ha valaki valamiben sokat összegyűjt, és ezt akár felfedezésként a saját nevéhez is köti, attól én nem fogok elfordulni, csak mert ő tudós. Ha én is fel tudom fogni, mert mondjuk tehetséges az átadásban is, akkor tisztelni is tudom. Lehet ő ennek ellenére autista, alkoholista, asszonyverő szörny, vagy hódító hősszerelmes, nem érdekel. Az elidegenedést is elfogadom, mint a zsongást, a tömeget is. Mind jó valakinek. Nekem is van mindenféle  korszakom.
Őt is elfogadom egy vallásfilozófusnak. Jó is, mert nekem, a kívülállónak is érthetővé teszi a gondolatait.

3 megjegyzés:

  1. http://blog.erdely.ma/szaradafa/2010/12/17/a-giccs/

    VálaszTörlés
  2. Igazi ezermester vagy. Kézzel is, ésszel is. :)

    VálaszTörlés
  3. Korai a dicséret. Most épp egy dióda fistelgett el az örök elektronmezőkre a lecsúszó mérőcsúcstól. Ráadásul a fél készüléket ki kell forrasztani, mert a páka nem fér be a felületszerelt alkatrészhez. Felakad a mellette álló hőre lágyuló műanyag borítású induktivitáson.
    Ettől büdös van, és így tovább.
    Vettem egy másik pákát, de az sem elég keskeny.
    Pedig ezt kell talpra állítanom, mert ebben van mpeg4-es dekóder. A régi csak pár lengyel meg cseh adást mutat.
    Még szemezek egy Hirschmann jószággal a Vaterán, de ez nem hozza a pénzt, hanem viszi, és megálljt is kell tudnom parancsolni magamnak.

    VálaszTörlés