2012. június 30., szombat

Most éppen főfékhenger

Odakinn magától meggyullad a gyufa, már az izzadságcsepp is elpárolog, mielőtt szagot engedne, és a Honda még nem ment át a vizsgán.
A címben már megírtam, most épp a főfékhenger. Vagyis nem lehet más. Szomorúan hoztam haza tegnap a járgányt. Egy fickó várt rám az ajtóban. Már jöttében is láttam baktani fel a Borkő utcán. Türelmesen várt a kapu előtt. Én meg beeresztettem. Egy újabb kereskedő. Ő is felhívott, hogy el tudja adni a lakásunkat.
A nagy mellény kitéve. Ő valaki. Körbejártunk. Megmutattam a birodalmam. Rátértünk a lényegre. Immár két helyen is - de több hirdetésben, kínáljuk a lakást. A legolcsóbb 12,5 millió. Úgy adta a tájékozatlant, hogy én mondjam ki. Persze én voltam olyan őszinte, hogyha árulni akarja, akkor tegye rá a maga hasznát.
Induljon 14M-ról, aztán hozza az embereket alkudni. Minél nagyobb az összeg, neki is annyival több jut.

Erre ő már besértődött, mert kioktatott, hogy ezen a lakáson legalább négy milliónyi a felújítási költség.
Tehát ennyit nem fogok kapni érte. Meg hogy az Anna utcában ennyiért adtak el családi házat felújítva. Ő ismeri a belső információkat.
Valószínűleg megváltozott a hangszínem. Megköszöntem a látogatását, és jeleztem, hogy már csak meghallgatom, alkalmazni nem óhajtom e feladatra.
A kérdéseiben semmi nem vonatkozott a lakás paramétereire. Mennyi a rezsi, vagy hol tart a felújítás.
Ami érdekelte, hogy mennyi a társasház közös vagyona. Nem akartam mondani, hogy turkálj a saját zsebedben, kisapám! Egyszerűbben lerendeztem, hogy ezt nem mondom meg. Négy tulajdonosa van, rájuk tartozik.

Közben hazatért Nufi, és jeleztem, hogy nem lesz megegyezés. Ide már csak olyan alkusz jöhet, aki vevőt hoz, szerződés pedig akkor, ha a vevő szándéka egyértelmű.
Nufi még azon izgult, mi van a Hondával. Erre még várnia kellett, mert a fickó blöffölt, hogy villamos felújítást kell a lakáson... - mondom pont azt csináltam meg festés után először. De még a ház betáp kábele is 3 éves.
A nyílászárók... Mondom hár cserélve, a negyedik nincs.
De az ajtók...Hát pont ezek az 1930-ban felrakott faajtók a legszebbek. Mármint elkezdtem lehőlégfúvózni a festéket, és ha ennyire ép a felülete, akkor valami színtelen kezelőanyaggal átitatva lesz igazán mutatós.
Azt nem mondtam, hogy elég rég vakartam le, de ha a kocsi kész, tényleg ez lesz a legkisebb költséggel folytatható felújítás a lakáson.
Azért hagyott nálam névjegyet, hogyha mégsem sikerülne, akkor szívesen segít.
Nem vagyok udvariatlan. Eltettem a  névjegyét.
Sajnos a kereskedőnél én azt a tulajdonságot tartom értéknek, ha rá tud beszélni valakire valamit, és nem engem megalázni.
Az ingatlan árát eleve egy ingatlankereskedőtől kaptuk, s magunk is ezt számoltuk ki.
Lehet valaki ennyire rafkós, csak én irigy vagyok. Azért is, mert amit az én lakásomból szerez jövedelmet, az 4-5 százezer Forint. Ez pedig több, mint egy év netto megtakarításomat jelenti aktív korszakomból. Ha nekem segít, hát megéri. Most úgy tűnik, nem éri meg.
Tehát végiggondoltam, hogy a fékhengerek légtelenítésekor nem jött buborék. A rendszer mindenhol száraz. Akkor csak a főfékhenger karmantyúival lehet gond.
Megrendeltem.
Szétkaptam. Kitakarítottam.

Folyt köv. hétfőn, ha megjött a felújítókészlet.
 

5 megjegyzés:

  1. Remélem beletrafáltál és más baja már nem lesz.
    Az ilyen új világ kitenyésztettje féle figurákra meg rá se ránts. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem válasz...
      Valamikor csináltam a csarnokról is egy új oldalt román nyelven, toltam is mindenfele, de szánalmasan számba sem vették. Nem tudom, hogyan lehetne azokhoz eljutni, akiknek biztos megoldás az én vagy a te ajánlatod?
      http://halamintia.blogspot.ro/

      Törlés
  2. egyem a szívét a rendszernek...ha már válaszként hozzászóltam, kinyílik a megjegyzés ablakocska. Biztos nem vagyok eléggé "beavatott".

    VálaszTörlés
  3. Elég kusza ez a rendszer, de minden, amiben két alkatrész van, már három hibalehetőség. Vagy egyik, vagy másik, vagy mindkettő.
    A főfékhengerhez megjött a felújítókészlet, és egy gumi sem stimmelt sehová. Visszavették, de széttárták a kezüket, hogy csak ez van.
    Ezután kínomban megcseréltem a karmantyúkat, és újra feltöltöttem a rendszert. Nufi jött nyomkodni a pedált légtelenítéshez. Eddig kitámasztottam deszkával, most édeskettesben gyorsabb volt. Ja, és ráállítottam a hátsó fékdobra a fékpofákat. (Van hozzá tekerentyű.) Most úgy tűnik, leginkább innen lesz a megoldás. Rövidebb útja van a fékbetéteknek a dob palástjáig, ezért kevésbé süllyed a pedál is.
    A reklámhonlapom nappal nem lehet csinálni, mert hamar jelez az alaplap, hogy izzad a proci. Már a wincsimen is van ventilátor.
    Azért ez az egyszerű, mondhatnám mezei megoldás az utolsó reményem, mert a hivatásosok nem hoznak senkit.
    Ha így haladunk, ott maradok Komjátiban a házban télire is, és ha összeáll a fürdőszoba, meg az emésztő, jönnek Nufiék. Lezárjuk a budafoki 'birtokot'. Pénz nélkül nehezebb lesz... de hát "úgy még sose vót, hogy valahogy ne lett vóna!"

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem akarlak letörni ezekkel a fékpompákkal, de nekem az a tapasztalatom, hogy az ember mikor elkezdi a gumikat lecserélni, onnan kezdve ámmen a fékrendszernek. Szerintem a leghamarabb öregedő rendszer a fékrendszer egy autónál.
      Megint elkezdtem hirdetni a csarnokbérlést a helyi netes oldalakon. Nincs más út.

      Törlés