2012. június 20., szerda

Autó

Akinek autója van, az egy valódi fejőgépet akaszt magára önként. Így vala ez már a szocializmusban is, de most... most sokkal inkább.
Átalvittem a kisöreget (23 éves Honda Civic) vizsgára. Erről már megemlékeztem, de a vizsga nem sikerült.
Sok reményt nem is fűztem hozzá, de próba szerencsétlenség.
Másnap a telefonban egy sértődött hang sorolta, hogy az első fékeim 50% különbséget mutatnak, a hátsók nem fognak, a vonóhorog elektromos csatlakozója rossz, a gömbfejem szintén, és a kipufogó kifúj.
Hát-hát-hát.
Átsétáltam, és megmutattattam, mit kell megjavítanom, és a listával szépen visszagurultam az udvarra.
Kezdtem a gömbfejjel.


Van egy UNIX nevű alkatrészkereskedő cég, és a webáruházában kikerestem a kocsimhoz való gömbfejet. Volt is négy fajta. 4000-7000Ft között. Hát jó, még vettem mosófolyadékot (brigetiol), meg ablaktörlő lapátot és kipufogoó ragasztó pasztát.
A korábbi hegesztős fickó már akkor sem hegeszette meg, erre azért számítottam. A paszta meg nem tartott fél évig. Mindegy, ha nem találok hegesztőt, akkor a vizsgát kibírja. Nem lyukas, csak egy illesztés mellett fúj. Még csak em is hangos.
A gömbfej viszont nem ment be a helyére. 40mm volt 35 helyett az átmérője.
Felpattantam a bringára, biztos elnéztem valamit.
A srác segítőkészen végigbarangolta a teljes készletet. A trapézkarba való gömbfej nincs külön.
A 8000Ft-ból egyből lett 32000Ft. Mármint jobb és bal együtt.
Ezek ma bekerültek, és a féktárcsákat mérve jócskán alatta vagyok a megengedettnek. A betétek meg szorulnak.
Sika-mika, takarítás, a betétek csak kalapáccsal mozgathatók.
Ez nem járja, az egyik oldalon tuti nem mozdul.
Hát, a korábbi vizsgán is panaszkodott a lakatos, akire bíztam a küszöb foltozását. A küszöböt ugyan nem hegesztette, csak vakolta. Azóta kiderült, de legalább a fékhez nem mert nyúlni.
Nos, az eredeti fékpofákhoz mérve az utángyártott jó fél mm-rel szélesebb.
Most, hogy lereszeltem méretre, már egész normálisan jár. Örülnék neki, ha még bírná fél évet a tárcsám. Persze lehet, hogy nem merem megkockáztatni.
Holnap jönnek a hátsó fékek. A fékhengerekbe vettem javító gumikészletet, és fékfolyadékot is. A könyv azt írja, hogy évente, de legalább kétévente cserélni kellene, mert a levegő páratartalma beleoldódik, és az víz. Márpedig a fék felforrósodik, s benne a víz felforr, azaz gőzzé válik, s összenyomható lesz.
No ez már elmúlt két ésves, és a csere ráfér.
A vonóhorog csatlakozóját is le kellett hegedülnöm. Odagyógyult a vascsavar, a műanyag házat nem akartam összetörni.
A testmadzag csak lógott ki belóle. Miért?
Mondjuk a használatban nem zavar, mert a vonóhorog maga egy jó nagy testcsatlakozó. Tehát a célműszer nem fog működni, de egy utánfutó gond nélkül.
Mindegy, kötöttem egy test vezetéket a csomagtartón belül egy jól védett testpontra. Kivezettem a csatlakozóhoz, már csak össze kell forrasztanom.
Hát így a Honda.

4 megjegyzés:

  1. Bontókkal nem szoktál próbálkozni? Mondjuk én sem nagyon szeretem, de már volt rá eset.

    VálaszTörlés
  2. 3. válaszkísérlet. Ha ezt is eldobja, nem próbálkozom többet.

    A futómű és fék fontos része a kocsinak. Az életeünk fontos. Abból csak újat. A lámpa, ajtóborítás, egyéb frinfrancok jöhetnek használtan.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az semmi....nézd meg az én ki nem fizetett 25 éves folcvágenemet...na arról írhatnék aztán...

      Törlés
    2. Egyetértek. A biztonságon nem szabad spórolni.

      Törlés