2012. június 6., szerda

Semmi sem tart örökké

Beadta a kulcsot a legújabb wincsim. Nem örülök neki.
Becsaptak a Vaterán.
Ennek sem örülök.
Újjáépítettem a régi win2000-es masinámat. Ez legalább működik. Illetve először ő sem akart képet adni, csak forrasztani még tudok. A video panel processzorának az időalapkristálya emelte fel a lábát.
Ilyenkor örülhetek még a műszerész szakmámnak.
Egyébként meg semmivel nem tűnik lassabbnak ez a masina az újabbnál.  Itt-ott még fürgébb is.
Hangosabb a venti benne. Az meg altat. Talán azért sokkal jobb az újabb.
Meg egy kicsit konzoloztam a helyreállításban. (Betű alapú számítógépezés, ahol nincs egér és nincsenek képek, csak sötét háttér és világító karakterek.) Kiestem belőle jócskán. A cdrecord -scanbus  parancs pl nem jutott eszembe. Ez arra szolgál Linux alatt, hogy megkérdezzem, hogy szólítsam meg a cdírót, amikor ki akarok írni egy képfájlt.
Persze most is hátulról jövök. A képfájl egy install CD vagy DVD, amivel helyre akarom állítani a rendszert a ledűlt wincsin.
Az utóbbi időben már nem tartottam meg, csak újraírható cédére égettem. Annyi korábbi verzió foglalja már a polcomat, és minek? Mert régiből csak a Slakware kell, meg e-két Debian. Ha öreg géppel játszom.
Most pl Laci szomszéd wifi kártyáját kell kivallatnom, mert nem jó. (Ő is Vaterán vette :-(  )
A NET-en RTK chipes-nek írják, de nem az. Ma már kicsomagoltam, és egész más IC-k vannak benne.
A Linux fel szokta ismerni, és megmondja, mi is van rajta. Egy dmesg parancs elegendő hozzá.
Csak hát most a Linuxom haldoklik. Illetve alatta a wincs.

Lazításképp ma befejeztem a Fekete gyémántokat. Nagy mester Jókai. Nem tudom, hogyan szedte össze a tudását, de a szókincse a német és deák bővítményekkel állandóan arra figyelmeztet, milyen keveset tudok.
Aztán meg a szélhámosnak megírt alakja, a Kaulman úr, aki megszervez, és bevezet a tőzsdére egy céget, majd elbuktatják a régi rend birtokosai. Pedig a Herceg szépen helyre tette egy fejmosással a fickót. Ma valószínűleg beletaposna mindenkit a földbe, de a regényben ő veszít. Ja, és Berend Iván a katona-lovag-tudós-szépfiú-minden-minden még a tőzsdén is valakivé válik.
Ez sem így működne ma. Mondjuk legalább felvásárolná 6-10%-on a részvények több, mint felét, és utána vágná ki, hogy a tüzet el tudja oltani.
Bár akkor meg hogyan szerez tőkét az oltáshoz?
Jókai ezt sokkal okosabban látta át. Igaz, ha már meg tudta írni, akkor cak együtt volt a fejében.
Hol van ehhez az angol krimiíró: Agatha, vagy Conan Doyle?
Pedig ők is írtak meg jó kis pókhálószerű összefüggésrendszert.

Próbáltam írni a Bohócnak reagot, de eldobta a Mozilla. Aztán eszembe jutott, hogy W2K alatt korábban sem működött velem együtt a válaszablak.
El is ment a kedvem az újraírástól. Meg talán túl sok szálon is fűztem magam a válaszba.
Talán holnap tiszta fejjel jobb lesz. Már húzza az álommanó a szemhéjamat lefelé.
Engedek a szelíd erőszaknak.

3 megjegyzés:

  1. Hát ezekkel a Hemingway-ekkel is nagyon elvannak, de Jókainak a cipő orrát sem érik fel...meg azt sem értem, hogy van nekem egy "lámpás" gépem, a windows 95 -tel talán, de hát az pillanatok alatt nyit és zár. A zsír új ilyen meg olyan izmos laptopomnak meg imádkozom, hogy nyisson bármit is...

    VálaszTörlés
  2. Úgy tűnik az Operának még van olyan változata, ami fut w2000-ren, és tudok végre válaszolni is.
    Gondolom a dotnet alkalmazás hiányzik. Vagy nem SSH-zik a ie6, és a Mozilla is az explorer motorjára települ.
    95 csak a notebookomon van, de az olyan öreg, hogy csak offline jó. Ki tudja, lehet, hogy még az is visszakerül az asztalra. Számolni és írni nem kellenek gigahertzek, abban 133MHz -es proci dolgozik. '96-ban, amikor vettem, az is tökéletes számítógép volt.
    Jókaira visszatérek még a következő bejegyzésben is.

    VálaszTörlés
  3. Szívesen fejtegettem volna azt a sok szálat. No mindegy most már. Néha van így és elszáll. Olyankor nekem is el szokott menni a kedvem. Meg újabban ezektől a beírandó "nem vagy robot?" kódoktól is. Nem szeretem fejtegetni az eltorzított, félig lesatírozott betűket. De hát vannak kik ragaszkodnak hozzá. Ők tudják. Én nem értem, miért? :)

    VálaszTörlés