2011. május 25., szerda

Újdonság - régiség

Tegnap elbicajoztam Rákosborzasztóra. Pontosabban a Menyhért utcában lakik egy volt kollégám, Jóska. Őt látogattam meg.
Nufi máskor ellenkezik, ha a város túloldalára gördülök, most szokatlanul engedékenynek tűnt.
Több, mint egy óra a tikkasztó melegben. Józsi kerített nekem egy VEF 216-os rádiót.

A múltkori DVD beépítés a notebookjába nem lett jó. Hiába autózott át, amit beépíttetett velem, még rosszabb, mint az eredeti.
Czumi.
Valahogy olyan rossz érzés látni, hogy egy szorgalmas, intelligens ember pukkan lefelé, mert nem talál munkát magának. Van még vagy hat éve a nyugdíjig, és most kitelepülni készül Angliába, mert ott még a minimálbér is több, és a nyugdíjig is élni kell valamiből.
Miközben visszaépítettem a régi írót a gépébe, mesélt, milyen élmény a brit bürokráciával kapcsolatba lépni. Kifejezetten piaci légy stílust kell felvenni, ha  bármit el akar intézni. Ja, és a fordítóként eltöltött múltja sem utolsó a szócsatákban. Megjegyzem, a kereskedőként szerzett tapasztalata is hasznos.
Pár szó  még a szürke szépségemről.
Tegnap már lefürdettem a dobozát. A Lidl-ös vagy Aldis zsíroldó meg sem közelíti a TESCO-ét, nem mar le mindent azonnal a bőrömmel együtt.
Este már bedugtam a konnektorba is. (A rádiót. A zsíroldón nincs villásdugó.) Életjel még csak a piros LED az elején. Nem morog, nem harap, és sokat nem javították. Egy csatoló kondi - amit hátulról épített rá a kolléga - azonnal lepergett róla.
A beütött előlapot kinyomkodtam belülről, és fordítva raktam vissza. Így nem a hangszóróra esik. Zörögni nem fog.
Megkérdeztem Békát, mivel takarjam el a háborús sérülést. Ő a vörös csillagot ajánlotta. Pl. kiváló dolgozó jelvényből.

Most még megyek tüzet rakni. Ma csirkecombot sütök a zsebkohón. Van megint elégetni való bot, hullámpapír. Legalább hasznosul.
 
És működésre bírtam. :-)

5 megjegyzés:

  1. Van nekem is egy. Gyári új állapotában! "Életében" ha tíz percet szólt. Talán. H'ába kérem, kímélem!

    VálaszTörlés
  2. Ha jársz erre, lehellek bele életet. Amikor elhoztam, még ez is kétesélyes volt. Aztán meg jó is volt benne turkálni. Műtét volt, nem boncolás. :-)

    VálaszTörlés
  3. Valamikor egy álom volt a Vef rádió. Sosem jutottunk hozzá. Csak mindig kívánkoztam, amikor másoknál láttam, hallottam, milyen jól és tisztán szólt még Kolozsváron is a Kossuth rádió. Ma már minden adót foghatok teljesen zavartalanul. Mégsem hallgatom.

    VálaszTörlés
  4. Van benne élet. Azért nem szól, mert nem kapcsolom be. Szinte egész életében nem szólalt meg, mert elfekvő raktári készletként hevert, majd az idő utáni értékvesztés címszóval selejtezték és jelképes áron kiárusították. Én meg lecsaptam rá nosztalgiából. :)

    VálaszTörlés
  5. => Attila
    Nekem nagymama asztalát juttatja az eszembe. Talán már írtam róla, de az elődje, a VEF 203 vagy 204 lehetett.
    Akkor még nem tudtam értékelni az AM rádiókat, és nemrég hozzájutottam egy feketéhez.
    Igazából a Szabad Európa fénykorszakban volt igazán értékes. A nyújtott rövidhullámok között könnyebb volt megfogni, és a fading (hullámzó elhalkulás) és a zavarás mellett is kielégítő hangot adott.
    Összehasonlításul egy Videoton készüléken művészet volt ráhangolni, mert átszaladt a frekvencián, és jött mellett még két műsor. Nesze komám, válaszd ki a füleddel, ha tudod!
    Tényleg, megvan még az apu régi kis Grundigja is, ami várja a visszahangolást, és a skáláhúrozást.
    Ha megint ilyen szellemipihenőre vágyom, az lesz a következő.
    => MJ
    Már örültem, hogy megint kapok valami szakmai kihívást. De annak mégjobban, ha jó a rádió. Még túrnom kell rá teleszkópantennát.
    Esetleg egy gyári állapotú fotót nem tennél fel a készülékedről?... hadd csurogjon a nyálam.

    VálaszTörlés