2011. április 2., szombat

Ragadok





Nem pont úgy, ahogy terveztem, de az első kontármunkám ragadófélben.
Az oldalfalak is kapnak még egy-egy fél  deszkát, de azt összeragasztva akarom árkolni.
A ragasztóm is jól beszáradt a tetején. Igaz, elmúlt már 10 éves, de amire rátaknyolom, az összeragad tőle.
Amikor felvittem a felületre, vizes ecsettel szoktam szétsimogatni.
A felsőmaró asztalommal kell még törődnöm. A nútokkal jól lehet vezetni az anyagot, de nincs hozzá még alucsíkom. Ma még fából sem metéltem hozzá. Viszont a magasságállítás nagyon nehézkes. A kéziszerszámot alulról tolva a megfelelő pillanatban kell egy karral rögzíteni. Mindezt egy jó erős rugó ellenében.
Olvastam, valaki gépkocsi emelőből csinált hozzá beállítót. Nekem is van Trabi, meg Zsiguli, is, de gőzöm nincs, hová tudom majd felszerelni.
A maró púpjára nem, mert ott szívja a levehőt a hűtéshez.
S kézifogantyú leszerelésekor kapok két 8-as körüli menetes furatot, de azok kb 45 fokban állnak.
Valószínűleg az lesz a jó, csak még agyalni kell rajta.

2 megjegyzés:

  1. Most jó az idő a száradáshoz. :)

    VálaszTörlés
  2. Ma száradt. De már lebontottam a gúzst róla, csak ma vasárnap van. Nem zajongok a gépekkel.

    VálaszTörlés