2011. április 22., péntek

Az utolsó festés szárad a sámlin

Összeállt a második ('ámító)gép, és át is tudtam adni tegnap. A hálózati összefésülés és a mentések csak félig vannak meg. A tulaj viszont örül az új masinának. Most másfél hétig használja így, aztán befejezzük a mókát.
A sok alkatrész között nekem is leesett - a megtakarításból - egy 8 gigás USB memória, és még hazahoztam a Vatrerás szerzeményem is. Robotron (Optima) villamos írógép, amiből a famunkákhoz használt körfűrész kap pontosan vezető szánt. Az asztalos hobbi honlapon találtam az ötletet. Precíz, és jó nagy lesz.
A sámli is kész. Holnap még kipróbálom, milyen ülés esik rajta, aztán csomagolom anyunak.
Akkor lefényképezem.
Nem úsztam meg a vas csavart. A keményfa keresztmerevítő kapott két állványcsavart. A tetejét viszont csak ragasztottam. Egy napig szívhatta a lenolajkencét, csak ma húztam át háromszor a lazúrral.
Viszont morcos vagyok a lazúrra. Azt írta a gyártó a doboz oldalára, hogy elég vízzel jól átmosni az ecsetet, és akkor jó marad.
Hát forróvízzel mostam ki, és így is ki kellett ma dobnom. Nem csak megkeményedett, de a kifordult a lemezszorítóból is.
Ma este sötétedésig lehordtam a padlásról kéménytéglákat. Viszem Komjátiba a bejárati oszlopokat javítani. Itt a gázbevezetéskor vettem (2000 táján), de nem kellett. A béléscsövet emelték ki a korábbi magasságba. Falun meg jól jön most.
A ház tetején van két szellőző lyuk. Korábban vasrúdra szerelt csigán húzta fel nekem, aki segített, és én csak kiszedtem, és elpakoltam.
Most nem lett meg a csiga. Az egykerekű bringát kaptam szét. Levettem róla a gumit, és a kerekét kilógatva fűztem át a kenderkötelet.
Laci szomszéd épp nem ért rá, Nufi is tanított, de vele leeresztettem 4 téglát, aztán mondtam, hogy ez nem túl hatékony.
Inkább kerestem egy vas bevásárlókosarat, és azt pakoltam meg. 11-12 db fér bele. Lihegtem, mint a rossz ló, de sötétedésig levándoroltam vele, és Béla ablaka alatt raktam gúlába.
Pont kész lettem, Nufi is befejezte a tanítást. A kertben kószáló sünnek klappogtam, és megtárgyaltuk, mennyire nem félnek.
 Fél méterre is megközelítenek. Megnéznek, majd tovább robognak.
A ház mellett egy lobogó farkú nyest is elhúzott. A sünt ő sem bántotta. Igazi nyüzsi volt sötétedéskor az udvarunkon. Mintha nem is a fővárosban élnénk. Ha ez a morajló alapzaja nem volna az udvarnak, talán becsaphatnám magunkat.

2 megjegyzés:

  1. Tegyél ki kevéske tejet a sünnek. Állítólag nagyon szeretik és rendszeres visszajáró lesz.

    VálaszTörlés
  2. Itt laki egy család belőlük régen. Hol az ablak alatt, hol a szomszéd kertben tanyáznak, éjjel pedig övék az egész udvar.
    Nem akarom szelídíteni őket. Így szeretem.
    Nufi sokszor meséli, hogy a zseblámpa fénye sem zavarja őket.

    VálaszTörlés