2013. február 10., vasárnap

Egy kép

Ezt a képet ma lőttem. Ha én lennék a Józsi, most megkérdezném, hogy mi ez, de kevés olvasómnak lenne könnyű a válasz, és nem is találós kérdésnem készítettem.
Ez egy motor, ami a lézernyomtatómban forog, és rajta két tükröcske veri vissza a fényt. Azt a bizonyos lézerfényt.

 A fény a folyamatosan haladó papírra juttatja vele a mintát. Pár lépést kihagytam, de nem az egész folyamatot akarom leírni.
Az a fekete százlábú a motor lelke. Mellette kisebb-nagyobb alkatrészek.
Abbahagyta a működést.
A forgást háromfázisú generátor állítja elő. Az a négyzetszerű ic. A tárcsa alatt tekercsek vannak, Őket nem fogom bántani.
Kiderítettem, hogy 12V-os áramkörről van szó. Még a blokksémát is idemásolom.
A leírásban floppyról írnak. Valóban találtam is ilyen ic-t régi nagy 5,25-os meghajtóban.
A vallatása holnap következik. Eddig csak mosogattam, takarítottam a nyomtatót. (Használtam vettem vagy öt éve. )
Arra készülök, hogy adok neki 12V-ot, és beindítom külön. Forogjon, mint egy szív dobog beültetés előtt a műtőasztalon.
Ha nem fog, akkor a gyanus kis kondik jönnek. A 10uF-os kondenzátorok. 17ohmos ESR értékük soknak tűnik. Elég lenne 1 ohm.
Hátha szerencsém lesz. Jó lenne pár száz forintból feltámasztani!


4 megjegyzés:

  1. Ez már a szivárfát is túlteszi...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az egyiket már összeraktam. A donorból átraktam a fényképen szereplő motort, és kicseréltem a vezérlő ic-t. SN74LS08 névre hallgat, és azóta elfogadja a nyomtatási parancsot, de egyenlőre csak beporozza a papírt. Mást még nem tesz.

      Törlés
  2. Pedig jó kis kérdés lett volna. :))

    VálaszTörlés