2012. július 24., kedd

Budapost-Miskolc-Komjáti

Dióhéjban ennyi. Vagyis ennél azért jóval több.
Csütörtökön megjött Laci, és könyveltünk, aztán elvittük Bélát katétercserére. A pénteki bepakolás, szombati elsimítás, és utazás különösebb izgalmak nélkül eltelt. A járólapokkal jól lesúlyozott csomagtartó miatt óvatosan faroltam ki a kapunkon. Vasárnap itt állt a házuk mellet, és csak hétfőn gurultunk tovább Komjátiba.
Ott először jót pihentünk a hűs szobában. Anyuék később jöttek vonattal. A csomagok befértek, őket már nemmertem beültetni, csak hazafelé. Ott is lekapja a kipufogót a bejárati kapu közepén a fa illesztő, ha nem figyelek.
Amikor megjöttek, körbe jártuk a falut gólyalesre. Nufi megszámlálta a gólyafészkeket, és le is fényképzetem a kis gólyákat.
Hozzávetőleg kicsik, mert már röpképesek mind.
Ebéd után még felkutattam órás csavarhúzóért a házat, de nem leltem. Kéésel kapartam ki a wattmérő belsejéből a gombelemt, hogy kicseréljem a bringakomjuterben. Abban ugyanislemerült. Sajnos vastagabb. Nem jó bele. A szádvári túránk így nem hiteles, csak a térkép mutatta kilóméter szerint lészen megírva.
Nufi képes riportját szerintem a jövő héten olvashatjátok leghamarabb.
A tornai vártúra megismétlődött. Mármint abban, hogy Nufi nem bírta feltolni az emelkedőn a bicajt. Lelakatoltuk hát az erdőben, és onnét az apostolok lován ügettünk tovább.
A forróságot enyhítette a pára, de izzadtunk rendesen. Odafenn szinte csavarni lehetett a pópómból a vizet.
Nufi cipője is morzsáira hullott. Még jó, hogy számolt ezzel a körülménnyel is, és hozott tartalékot.
A gyalogtúra végén a hazabiciklizés a tartalék cipőben, kényelmes tempóban fényképezgetve végződött.
Komjáti határában elhagytam. Már azt hittem, a meleg kezdte ki a bringáskedvét, de csak anyu nem bírta cérnával, és ránktelefonált, hol vagyunk.
Laci bácsival körbejártuk a kertet. A sok kis fa úgy tűnik, megfogant, és szilva is is lesz jócskán. Belakmároztam belőle, meg szedre, és málnát is ettem. A szőlőn ott fehérlett a délutáni permetezés. Rézgálic, meg mész keveréke.
Haza pedig sűrűn ásítozva vazettem, és nem volt még 10 óra, amikor nyugovóra tértünk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése