2012. február 3., péntek

Gumiszoba ... és döbbenet

Nufi hívja így az itthonunkat, ha mozgásra vágyom, és valamelyik Pest végi kerületbe karikázom egy 150Ft-os alkatrészért, amit itt a szomszédban 250-ért vehetnék meg.
Ilyenkor persze futópad megy, egyéb kínzómódszereket is bevethetek, és vannak benne sikerélményeim, de most találtam egy nekem való könyvet.
Fegyencedzés. Paul Wade könyve.
A nagy szám benne az, hogy ezeket a gyakorlatokat csinálgattam tizenéves koromban, hogy erősödjem. Szinte mindet - de még nem olvastam végig - hasonlóképpen tanultam meg, csak nem jutottam el az ő mesterszintjére.
Kezdtem a fekvőtámaszozást a kád oldalának támaszkodva, és ameddig bírtam. Esténként 100 guggolás után megint annyi fekvőtámasz, amennyi sikerült. Napi 75-ig bírta a monotóniát, és a remegést az izomzatom, és ezt bevonulásig heti rendszerességgel 4-5 napon keresztül, meg természetesen a hidat, és a kézenállást-fejenállást is. Húzóckodást a házunk melletti porolón.
Már kézállásból le tudtam tenni a fejem a földre, és megemelni is, bár visszatérni kézállásba nagyon ritkán sikerült. Valószínűleg napi próbálkozással el tudtam volna érni.
Ez voltam 16-21 éves korom körül. 65kg, és tömérdek érdeklődés a világra. Meg persze szerelmes, és nyüszítettem minden szoknya és dombornyomott blúz láttán.
Azóta eltelt sok év, és alakultam én is. Csak most olyan 'dézsa vű' borult elém megint, és kipróbáltam az egy lábon guggolást. Még csak nem is a könyv hatására, hanem valamivel előtte. A múlt héten, de azóta majd mindennap.
Érdekes módon, a bal lábamon rosszabb az egyensúlyom, de sikerült. (Pedig balkezes vagyok.) Azóta pedig többször újra meg tudtam csinálni. Ugyan a kétlábas guggolásból 50-nél nem megy több, illetve lihegek, mint a rossz ló, és elunom, de ez már tegnapi tapasztalat, és a lassított fekvőtámasz - megállni odalenn 1 másodpercet, majd a felső holtponton is ugyanígy - összesen 10 karhajlítás, és még nem az összeérő ujjakkal, csak simán a vállszélességben tartott kézzel.
"Innen szép a győzelem" - mondtam magamnak, még este is ropogtattam valamit a tagjaimon. Vajon meddig tart ki az akaraterőm?
Ma még mindenképpen.  Illetve szeretném helyrehozni a vállízületem. Az a kerékpáros baleset óta érzékeny, és csak a mozgatásra javul. Egy hosszabb vezetés után mindig 'nemjó'. Lehet, hogy huzatot kap, meg a könyököm feltámasztom az autóajtón lévő könyöklőn, és az kocogtatja a porcokat természetellenesen...

A betegmozgatáskor sem árt, ha rendben van az izomzatom.
Bélát tegnap vittük katétercserére, s a kocsiba-ültetés, kiszállítás nem kis tortúra a Honda ajtaján. Alacsony építésű kocsi, szűk ajtónyílás. Odabenn már kényelmes, és ilyen öreg autóhoz mérve jó a fogyasztása. (Meg még szeretem is.) Szóval... betűvel... a mozgás élet, erő és jókedv.
Tegnap beépítettem a tápegységét is a wobbleremnek, és kapott négy sárga talpat ivólédoboz kupakból.
Ma viszont fülbevaló. Nufi elém tette a mintát, hogy milyen minőséget vár el a csiszolatokon. 
Azt hiszem, elfelejtettem, hogy vizeztem is a darabokat az elején, és akkor az volt a lényeg, hogy felforrósodjon a kezemben, mert akkor ki is száradt újra, és ha elszíneződött kicsit, az nem csak az én bőrömre égetett mintát, hanem a darabra is.
Addig meg itt egy szép színes szomszéd, aki szórakoztatott írás közben. A házunk előtti fa ágán tollászkodott, és trécselt a többivel. Így ablakon keresztül nehéz rázoomolni, de mégis kellett egy kép róla Nektek is. Ő gyárilag ilyen szép, és nem kell érte különtornára járni. :-)


... és itt a döbbenet.


Ezek itt gyerekek. Valami nem működik jól. Ha nincs nevelés,.. itt is akik többen vannak, azok szállnak el maguktól.
Attila! Azon gondolkodom, hogy az egyház szajkózta szeretet mégis fontosabb duma lenne, mint a rambófilmek.

5 megjegyzés:

  1. Fekve nyomás. .... Hm!! :)) Az jóóóó!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha jól emlékszem, Nagy Bandónak volt egy száma. Állt feltartott fejjel,és úgy mozgott, mint egy artista. Közben közvetítette, hogy mit csinálok.
      - Egynesúlyozok... Minél rövidebb, annál nehezebb...- és közben úgy mozgatta a fejét, mintha tényleg lenne rajta mondjuk egy gyertya, vagy egy cigaretta, majd a megfelelő hatásszünet után befejezte a poént - ez speciel az orrom.
      A könyv a fekve nyomásról húzta le éppen a vizes lepedőt. Nem idegen súllyal, hanem a saját testtel a legjobb.
      Mondjuk a börtönben a sok kan között érthető is.

      Törlés
  2. Ezek az indulatok nem a gyerekekből erednek. Több generációs degeneráltság lehet a háttérben, debilizmus stb. Kannibál emberekre utal cselekedetük. Ahogy a másik csaj, aki nagyon bátran viseli a mártírságát valamiért, nem lehet tudni miért, csak gondolok arra a korona címerre, ami a trikóján van, ami ugye egyben azt is jelenti, hogy jobb fele húz. Ami még nem lenne ok arra, hogy így bánjanak vele.
    Gondolom a film már rég a rendőrség kezére jutott, már rég felismerték a személyeket, már rég kihallgatták őket és már azon tanakodnak az ügyészek, hogy esetleg hány évre és hova zárják el a tetteseket.
    Megmondom őszintén, én mint szülő, ha el is kellene emiatt költözzem más városba, nem engedném, hogy a gyermekemet bármiért is így meggyalázzák. Amíg csak elviekben dumálunk, hogy a másság így meg úgy, addig oké, filózhatunk. De azt nem lehet, hogy egyeseknek törvény a törvény, másoknak nem. Mert ha nincs törvény, akkor nincs csak Rambó. Ne felejtsd el, Rambó is egyedül volt, mint ez a lány. Mindenki ellene volt, mert meg akart enni egy hamburgert kólával.
    És egyébként, ha az egyházak valóban a Jézus szeretetét tanítanák, jobb lenne. Azt a Jézus szeretetet, amivel kikergette a pénzváltókat a templomból.

    VálaszTörlés
  3. Sajnos ezek a gyerekek már felérik a villanykapcsolót, és önálló döntésre képesek.
    Ebből a korosztályból mutattak már olyan árván maradt srácot, aki ellátja kishúgát, tanul, még valami kisegítő munkát is vállal, és bár gyámot neveztek ki mellé, gyakorlatilag családfő.
    A szeretet és a felelősségérzet két olyan tantárgya az életnek, amiből folyamatosan vizsgáznunk kell. Nekünk is.

    VálaszTörlés
  4. http://www.youtube.com/watch?v=iWtbYNouSmk&feature=related
    ez is fiatalokról szól, csak egy kicsit másképpen..

    VálaszTörlés