2010. december 22., szerda

Visszaszámlálás karácsonyig

Holnap után anyu névnapja. Most csak telefonon tudom felköszönteni. Szilveszterkor megyünk csak Miskolcra.
Másfajta rend ez, mint akár 10 éve is.
Ma reggel apámmal álmodtam. Illetve azzal, hogy meghalt, és egy hotelszobában hagyta a holmiját az első emeleten Németországban. A hotel liftkezelője tudott magyarul, és meglepődött, részvétét nyilvánította, stb.
De ezen hamar túlestem, inkább az volt a rossz, amikor haza akartam jönni, minden és mindenki akadályozott. Nem volt meg a vonatjegyem, a tangóharmonikáját el akarták lopni a vasútállomáson, pedig annak a tokján ültem.
A valóságos és filmekben látott élményekből álló turmix lett, és minél jobban szeretném leírni, annál zavarosabb a történet. Az 'ébrenfejem' már kiegészíti.
Ki is töröltem, csak a történetmagot hagytam meg ami biztosan benne volt.
 Amennyire csodálom azokat, akik le tuják írni az álmaikat, annyira nem is hiszem el.
Most egyébként is prózaibb dolgokkal foglaltam el magam.
A lenti lakásba kell lejuttatnom a DVD-ről lejátszott filmeket. Béla tévéje alá már nem fér a lejátszó, és hosszú kábelen meg nem lehet a képet odavezetni. Egyrészt ronda a sok tyúkbél, másrészt 1-2 m kábelnél hosszabb madzagon vacak a kép. Látni lehet a kontúrok elmosódottságát, és a jellemző torzításokat. Például egyszínű felületek sötétebbé válnak a kép jobb széle felé. (szemből nézve)
/Ez már nem akarom magyarázgatni, akit érdekel, magánlevélben szívesen./
A megoldás: rádiófrekvenciás továbbítás. Hozzákeverem az antennajelhez, mint adót.
Régi videomagnókból kaptam ki az RF modulátort, és kezdtem kísérletezni. Az elsőben nem indult a helyi oszci, a másik kettő megette az antennajelet. A végén egy Kathrein gyártmányú műholdas vevőből bányásztam ki ezt a fémdobozt, és azzal sikerült miden feladatot megoldatni.
Eddig még csak egy madárpók, ami lóg a tápegységemen, most jön a dobozolás.
Gondolkodtam a DVD-be beépítésen, de olyan pici a tápja, hogy túlterhelném, meg alacsonyabb, mint a doboz, és akkor a tetején kellene megfúrnom.
A mostani állapot szerint a beltéri egységet ürítettem ki. A hálózati transzformátor és az előlapi panel marad benne csak, meg a modulátor. Csak ezzel megint ott vagyok, hogy az én tévém alatt sincs hely. Valamit be kell áldoznom. vagy mégis lakatos munka, és számítógéptáp dobozba kerül.
Amíg ezt eldöntöm, jöhet a futás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése