2010. december 12., vasárnap

:-)

Tegnap legördült rólam az úthenger.
Fájt minden tagom, a nap a szemembe szúrta sugarait, a feltámadt szélben vacogva hintáztam fel a talpaimra.
Ez lesz a szabadság. Örülnöm kéne.
Az úthenger komótosan haladt tovább a sarok felé, és nem volt erőm feltápászkodni. Pedig ott még elérhető volt a kapaszkodó. Fel is fértem volna a vezető mellé a fülkébe.
Nem ezzel voltam elfoglalva.
Az utca végén hajkürt hangú dudájával búcsút füttyentett, és a kerekei alatt recsegő-ropogó aszfalt csendesedni látszott.
Persze a csend nem látszik.
Engem félrerugdostak az útból, mert jöttek az autók. Nekik dolgozott az úthenger.
Belekapaszkodva az akáclevelekbe, a tövisekbe, feljutottam a lila virágokig.
Az illat bódított. Nem akarok nagy szavakat használni. Jól éreztem magam a bőrömben.
Felmásztam a csúcsára a növénynek.
Az útépítésen dolgozókhoz jött egy fiatal lány. Karján három éves forma kislány.
Ez a szurtos kis manó emelt le az akácról, és ugrándozva kiabált:
  • Anya, katica, katica!
  • Tedd vissza, kislányom!
  • Nem!
  • Tedd vissza, neki ott jó!
  • Nem, nekem kell!
    A kislány pityeregni kezdett, és én elrepültem. Egyszer már volt szerencsém, hogy az úthenger alatt volt akkora üreg, amiben elfértem. Másodszor, amikor félrerúgtak a forgalom elől. Aztán... de hét pettyem van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése