2010. augusztus 16., hétfő

Óra a sörkollektorban?

Nem, de hangzatos címet akartam biggyeszteni a bejegyzés elé.
Vagy mégis.
Hol is függ össze ez a sok zagyvaság?
Bennem.
A sörkollektor eleje a dobozgyűjtés és tisztogatás-vagdosás a hűs évszakokban zajlott. A nyár elején lépcsőt javítottam, és most jön az asztaloskodás. Dobozt csinálni  a sörkollektornak.
Az OSB lap már kinn fekszik lassan egy hónapja az udvaron bakokon. E héten jön a keretezés.
Az első lyuksorozat a csöveknek teljes kudarcba fulladt.
A laminált parkettában is, de a fenyődeszkában még inkább megakadt a koronafúró. Akár az állványos fúróba fogtam, akár a kézi (pisztoly) fúrót égettem le vele. Túl sok vágóél, és biztos kéne hozzá vagy 1kW-os motor. Esetleg lassú fordulatú, de bivaly szerszám.
Mindegy, most a keret a következő lépés. Mára ez a feladat.
A keret összefogatásához a fogazott kötést találtam a legerősebbnek. Bár nem mértem, de biztos 50kg fölött van az üveg tömege, plusz a dobozok, szigetelő anyag. Illenék jó erős keretet fabrikálni hozzá.
Ellátogattam hát a hobbyasztalos honlapra. Ettől ugyan állandóan csúnyán beszélek és az asztal felületét legyezem az öklömmel, mert hiába állítom be, hogy időben növekvő sorrendben szeretném elolvasni a bejegyzéseket, mégis visszaáll, és hol az elölről 10. oldalon, hogy a hátulról 11-en találom magam.
De van egy Vuze nevű torrent program, aminek a belső keresője sok-sok asztalos filmecskét, pdf-ben mentett folyóiratot hozott nekem amerikaiul. Még a Youtube filmjei is adtak ötleteket. Pl. a fogazásra találtam a legszebb megoldást. itt
Nem becsapás. A fickónak több filmje van a jutubin, de a honlapja még érdekesebb.
Szóval ez a fogazó bigyó ragadta meg a képzeletemet, és meg akarom csinálni.
Először csak rojtosra néztem a képernyőn, miből-hogyan áll össze. Aztán a honlapján doksit is leltem.
De addig már az áttétel tervezésén és fogaskerék meghajtáson törtem az agyam. A fogaskerekek legnagyobb mesterei pedig az órások.
Vályi Ödön : Órás szakmai ismeretek, majd Magyar László Az órás c könyve mellett előkerült egy öreg Boley & Leinen katalógus, és Babos Sándor Az órák szerkezettana c könyve, meg a műszaki nyelvében is kihívást jelentő Schwarz Zsigmond A komplikált zsebórák c. könyvecskéje. Ennek a chronométer járat működése és javítása az alcíme.
Hogyan lesz ebből sörkollektor?
Lassan.
De lesz.
Ma délután már az oldalának szán léceket szabom, de egy kimosott óraszerkezet is beindult. Tehát most is több vasat dugtam a tűzbe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése