2010. július 17., szombat

3 krajcár

A homokban találtam.
A lépcsőnkhöz hozatott sóderkupacban láttam meg a sötétbarna korongot. Inkább éreztem, mint tudtam, hogy pénz lehet.
Először letörölgettem, és megpróbáltam a lapolvasóval képet kapni róla. A legnagyobb felbontásban is négerek az alagútban.
Azóta itt hányódott az asztalon.
Ma vittem fel Nufi számláit a könyvelőprogramba, és amikor egy melléfogásból javítás helyett eldobta a felvitt 40-50 számlát, nagyon csúnyán beszéltem, és kerestem valami egyéb elfoglaltságot.
Ez a fémkarika, és egy radírgumi lett a levezető játék.
Dörgöltem, dörgöltem és nem jött a dzsinn.
Helyette a hármas szám.
A másik oldalon pedig női fejet véltem felfedezni.
Nem nő. 
Itt szebb képet találtam róla. Illetve pár sort I. Ferencről. (1792-1835)

Nem sok. A teljesen ép darabot 1200Ft-ért mérik egy éremgyűjtő oldalon, illetve 1799-es példányát 10000Ft-ért. 
Engem most a még nem köt hozzá semmi. Talán a kíváncsiság. 
Ha a további radírozgatás meghozza az évszámot, akkor elégedett leszek magammal. De vajon megkeresem I Ferenc császárt? Belevisz még egy kis kutakodásba?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése