2019. július 25., csütörtök

Minek?



Vannak olyan munkák, amit csak azért is meg akarok csinálni. Idő nem számít. Ilyen volt a Commodore Plus4 -esem is . Mégis annyira élveztem a javítást, majd a monoszkóp program begépelését is, mint előtte nem sok mindent.
 Most pedig egy szétrozsdált elemtartóért küzdök. A távirányító kimosása még nem túl nehéz, de ebből az érintkező vaslapocskáit csak pákával melegítve lehetett kiszabadítani. Öreg tévé KF árnyékoló lemezéből vágtam ki és reszeltem az új lapocskákat. Eddig jó, de most jönne a rugó.
Szétkaptam egy üres nyomtatópatront. Hát volt benne két rugó, de az egyik elugrott. Nem is kúp alakúra hajtott, mint ami kellene. Sebaj. Lesz megoldás.

Megnéztem ma egy filmet. A Jupiter holdjai. Nem tetszett. A szereplők jól játszottak, Cserhalmit mindig szerettem nézni. Rendőrt játszik benne. A lebegő angyal nem hihető benne. Nekem nem.

Egyre többször teszem fel magamnak a kérdést. MINEK?

Még nincs válasz.Ami jólesik, az sem magyarázat. Ami bosszant, az még inkább fölösleges.

A kávétiltásom állom még. Ma ugyan egy szem pörkölt magot elrágtam, s az édességstop is működik. Bár tegnap lazítottam egy jégkrémmel.
Minek?
Erre sincs válasz.
Már körvonalazódik az állandó újrafogalmazandó létkérdésem. A jó és rossz fogalma. Mi jó, és miért.Hasznos? Nekem hasznos? Nufinak jó? Mindenkinek?

Az amerikai sorozatban a milliárdos és az államügyész harcában... dehogy harc, csak pofozkodás. Az is szóban. Hol is van a jó? Igen, csak film, és az összes mintaadó letagadható.

Nekem az jó volt. Jó volt a kávé ellen, jó volt a fejemnek, mert nem kívántam bele magam a történetbe sehová. 

Tehát minek?

A képernyő jobb alsó sarkában megjelent egy reklám "Keress 1,2 milliót legálisan".
Én itt hiába keresném. Nem futott össze a nyál a számban ekkora fizetésre. Nekem most sokkal fontosabb a köröttem gyülekező tennivalók szervezése.

Ha sikerül, akkor jó. Akkor a minek kérdésre elég a "csak" válasznak.  

2 megjegyzés:

  1. Ezt a kérdést én is sokszor felteszem magamnak. Minek? Én sem tudom...
    Talán ha nem fáradnék el oly sokszor, talán többet dolgoznék, mert van minek... De így csak ülök és bármihez fogok, eltűnődök rajta, hogy minek... semminek nem találom értelmét.
    Pedig rég óta megépítenék egy rugós zengetőt. Talán azért, hogy fiatalságomra emlékeztessen, amikor rugós zengetőt építettem és mekkora sikerélményem volt.... Bezzeg akkor nem filóztam ilyeneken, hogy minek... Nem volt elég nekem a nap 24 órája.

    VálaszTörlés
  2. Ez az. Belelassulok mindenbe, és félve a kudarctól, inkább csak fejben játszom le. Alszom rá egyet, de mire felébredek, jön más, és elfelejtem.

    VálaszTörlés