2020. október 2., péntek

A tisztességről

 


Nézem azt az orvost, aki vigyázni akar ránk. Nem mondta, hogy magyarokra. Nem mondta, hogy kommunistákra.

Lehet, hogy pár embernek megélhetési  minimumot hoz a maszkvarrás. Egy ebédre-vacsorára valót. Nem az ő pénzüket sajnálom. 

Ma favágás közben rajtam volt a fejhallgatónak kinéző hangtompító. Volt rajtam egy rácsmaszk. Ez véd a felpattanó szálkáktól, faforgácstól. Mégis folyamatosan tüsszögök. Szabadulna a szervezetem minden porszemtől. Pormaszkról pedig egy élményem maradt meg, még Budapesti emlék. A szmogriadó miatt nem javasolták a kijárást, de át kellett mennek Budafokról Pesterzsébeten túl. Felvettem egy OBI-s pormaszkot, és bringával átkarikáztam Pestre. Már a Lágymányosi híd (akkor még úgy hívták) előtt le kellett vennem, mert a benne összegyűlt nyál vagy lecsapódó pára miatt nem kaptam levegőt.

A gyermekkoromból is emlékszem, hogy asztmaroham közben mit éltem át. Nem kívánom vissza.

2 megjegyzés:

  1. Én azt hiszem, ha csak találgatunk is, ez politikai vírus. Nem érzékelem, hogy kitől jön ez? Nagyapám idejében, mielőtt elvették volna az üzletét a kommunisták, a zsidók azt tanácsolták neki: Bandi adj el mindent, még veszteséggel is, mert elvesznek mindent ezek. Nagyapám nem hitt nekik. Valószínű nagyapám a számok erejében hitt, nem a konteoban.
    Ma nem látom, hogy mi lenne a teendő? Nézni kéne a zsidókat most mit tesznek? Ki az ellenség? Mit akarnak?
    Ez szerintem a legnagyobb baj. Nem látjuk kik mit akarnak tőlünk, és ezzel szemben teljesen kapituláltunk.
    A video végén érdekes a zene. Elgondolkodtam, hogy őseink milyen hangszerekkel, milyen hangokat szólaltattak meg? Tényleg ez a modern spirituális irányzat jellemezte énekvilágukat?
    Most, hogy kicsúszott az eddig talajnak ismert fogalom életemből, úgy érzem, hogy többet szeretnék megtudni mi van mélyebben? A mostani mocsárrá hígult.
    Valami iszonyatos módon elveszítünk valamit, amiről még fogalmunk sincs. Olyan, mintha egy titkot, amihez közel járunk, elmegyünk mellette véglegesen. És sosem fogjuk megtudni, hogy volt egy titok.

    VálaszTörlés
  2. Van egy fiatal társaság, aki gyűjti az előzményeket csokorba. Kínosan összeillenek a puzzle kockái. Három hangot hallottam, ebből ketten a kamera előtt, a harmadik a az optika túloldalán szól bele. Amolyan társasági beszélgetés. Közbevágásokkal, és itt-ott nehezen hallgatható.
    Mindjárt megkeresem a linket.

    VálaszTörlés