2017. szeptember 4., hétfő

Földi Pál könyvei

Kaptam megint kettőt Nufitól. A Császtai búcsún árulta könyves. Szeretem ezt a katona írót.
Nem szépirodalom, hanem történetmesélő.
Most éppen a Koreai háborúról mesélt. 1950. Még nem is éltem. Közöm sincs hozzá. Vajon melyik pártra állít?
Az elején elmeséli, kik és hogyan paterolták ki a japánokat Koreából.
Már itt elakadtam, hogy kettéválasztottak egy országot felszabadítás címén.
Nem a bűnei miatt.
Az egybesült államok megegyezett a szúval, hogy ketten rágódnak majd ezen a fél szigeten.
Erre jöttek a komonisták, és alkottak akkora zűrzavart, majd szövetségest találva kínjában embercsoportokból csordákat züllesztve csépeltették saját testvéreiket ideológiai alapon,
Huh. Ez a világ mindenhol egyforma. Tőlünk annyira távol eső szerencsétlenek ma is egy külső kísérletező senki miatt élnek állandó feszültségben jókora vagyoni és szellemi előnyben-hátrányban egymáshoz képest.
A könyv nem erről szól. A katonai műveletekről, a parancsnokokról, a hadifelszerelésről, a hibákról és presztizsekről. Katona írója felsorolja a szakirodalmat is a könyv végén. Közben megszámozva is jelzi, honnét, miből dolgozott.
Még mindig szeretem a könyveit. Pedig nem vagyok katonás alkat. 2014-es kiadás. Nem is régi.
 Jöhet a következő.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése