2013. április 6., szombat

Tanulok

Kaptam házifeladatot.
Csinálom is, bár néha több mozdulat kell az orrfújásra, mint a billentyűtapogatásra.
A fotós tanfolyam python nyelvét akarom magamba égetni. Objektum orientált. Ez egyfajta - állítólag- emberközeli megközelítése a programozásnak az eljárásorientált után.
Tavaly a Rádiótechnika újság cikksorozatot indított a python nyelv megismertetésére, de nem nagyon keltette fel a figyelmemet. Ugortam, mint Pósalaky úr kérte vala Misitől. Most pedig összegyűjtve kihajtogattam szépen az újságok megfelelő oldalát, és hajrá.
Aztán újra. És megint.
Kiakadtam olyan szavakon, mint az explicit. Ezekhez az idegen szavak szótára kell. Elő kellett vennem az Obádovics könyvet, majd a Turbo Pascal 7.0, és a C++ könyvet is. Az utóbbi kettőt - de azt a fejezetet mindenképpen - ugyanaz a szerzőpáros írhatta, mert a definiálás szóról szóra azonos. De jó is a számítóégép. Nem kell annyit gépelni, csak a szöveget utánaigazítani.
Alakul a katyvasz az objektumokról, meg az osztályról. Alighanem a Java könyv is lejön a polcról, végre van értelme. Nem csak begyűjtöttem, majd félredobtam, hogy ha kell, kéznél legyen.
Az oktató filmek angolul vannak, és nemes küzdelem folyik a figyelem monitoron tartásáért. Legtöbbször vesztésre állok, majd újra kezdem. Mikor lesz ebből tudás?
Mindegy, ma megoldom a házit. Ma kigyötröm magamból, hogyan kell ezzel a kígyóval kiszedni a színeket a képből, amit a GIMP pillanatok alatt elvégez, és Nufi sokszor megkérdezni, hogy az miért nem jó?
Tudom én? Ha a végére érünk a tanfolyásnak, akkor valószínűleg lesz képünk arról, miért jobb. Addig pedig azért, mert ezt tanítják.
Ettől függetlenül nem mindent lehet karddal szeletelni. Van amihez elég a bicska is.
Kenyérnél még kétesélyes, de mondjuk a vajazáshoz nem nyúlnék a nagyobb eszköz után.  

Ezt a filmet  meg csak úgy ajánlom.
Olyan szép

1 megjegyzés: